Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
26/05/12 02:36
Online: 18
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Sport «    ( 1 / 6 )    »
Beste vechtsport voor straatgevechten?

Nakkeskud

Ik begin binnenkort met Thaiboksen, en heb me ondertussen al een beetje verdiept in de materie van de vechtsport. Nu vroeg ik me eigenlijk af wat zoiets waard is op straat? Louter hypothetisch, is het een voordeel als je een vechtsport beoefent als je ooit in een situatie komt waarin je moet vechten/verdedigen? En zo ja, wat is volgens jou dan de beste sport om het minst gehavend uit zo'n gevecht te komen?

(nee ik ben niet zo iemand die een vechtsport doet omdat ik dan op straat het crazy psychowijf kan uithangen, ik vraag me gewoon af hoe en of dat een meerwaarde heeft op straat)
29/01/12 21:25
Daav

Krav Maga
29/01/12 21:27
zwanstnanihe

the way of the samurai. Serieus met zo'n zwaard zal niemand u ooit lastig vallen.
29/01/12 21:33
Nakkeskud

Quote door zwanstnanihe
the way of the samurai. Serieus met zo'n zwaard zal niemand u ooit lastig vallen.

Loop jij altijd met een samuraizwaard over 't straat?
29/01/12 21:37
SeksEnLiefde

Krav Maga is ook een mengeling van verschillende sporten.
Maar ik denk als je
Thai-box/Kickbox/Muay Tai in u hebt, gecombineerd met wat judo/jiu-jutsi dat ge dan redelijk goed zit.
Ikzelf heb een tweede dan in judo en heb zelf een jaartje Muay Tai gedaan. 'k Ben nog nooit overvallen geweest of zelfs maar gevochten dus ik zou niet weten wat het echte effect is.
Ik denk dat ge vooral een betere reflex hebt op alles. Ge komt altijd korte situaties tegen die ge al ooit eens op training hebt gedaan. Ge gaan in die momenten veel sneller juist handelen: blokken, ontwijken en effectieve tegenaanval.
29/01/12 21:41
ressemblance

mma?
29/01/12 21:41
untiteld

Quote door Daav
Krav Maga

groot gelijk !

zeer efficiënt , maar of je daar het minst gehavend uit komt hangt van u af .
29/01/12 21:43
unicornsex

Krav Maga indeed. :)
29/01/12 21:44
SeksEnLiefde

Verschillende kindjes uit mijn klas beoefenen Krav Maga. Misschien dat ge eens kunt testen.
29/01/12 21:48
Justpurrrfect

Ik ben er vrijwel zeker van dat een voordeel is. Iemand die getraind is om (een beetje) te vechten, zal zich beter kunnen verdedigen dan iemand die dagen voor de tv hangt.
29/01/12 21:54
zwanstnanihe

Quote door Nakkeskud

Loop jij altijd met een samuraizwaard over 't straat?

no, but we should.
29/01/12 22:01
jimstar

Het voornaamste is volgens mij dat je dan meer gewoon bent. Je schrikt minder gemakkelijk terug en kan je hoofd koel houden
29/01/12 22:05
Fernando

Ik denk wel dat ge safe zit met thai-boksen, aangezien ge een meisje zijt en er dus ook een gigantische verrassingsaspect bij komt kijken als gij ineens iemand een veeg op zijn gezicht geeft. They will never see it coming.
29/01/12 22:07
veritasaequitas

Krav Maga, maar das geen mooie vechtsport.
Hangt er ook vanaf 1 tegen 1 of als ze met meer zijn. Als ze met meer zijn zult ge bvb meer aan Muay Thai hebben. 1 tegen 1 als meisjes mss meer aan MMA.

29/01/12 22:13
overjoyedretard

jedi mind tricks
29/01/12 22:19
zwanstnanihe

Wtf is Krav Maga? Waarom kent iedereen dat? Ben weer iets hip aan het missen he?
29/01/12 22:29
Orion

Krav Maga is de gevechtsport van het Israelisch leger geloof ik (of alleszinds iets Israelisch en heel efficiënt).
Een leuke optie is misschien nin jutsu, niemand kan u aan als ge een ninja zijt (= zo snel, stil en vooral zo smerig mogelijk iemand doden)
29/01/12 22:32
LolitaDoll

Ik denk dat Aikido ook wel een meerwaarde kan hebben, omdat je zo vooral aanvallen leert afweren enzo. :)
29/01/12 22:38
overjoyedretard

honestly tho, krav maga mag dan wel badass klinken omdat het door mossad is ontwikkeld etc etc
maar qua verdediging bij het 'doordeweekse straatgevecht' denk ik dat ge als beginner in eerste instantie meer zijt met jiu jitsu aangezien er nu toch ook weer niet zo vaak wapens worden getrokken in het milieu waar de meesten onder ons vertoeven
29/01/12 22:43
Morthagg

Krav Maga. Pretty much. Weinig tralala, heel to the core "dit is de situatie, zo ontwapent ge die, en zo breekt ge die zijn pols als het nodig is". Ik denk dat dat de meest pragmatische vechtsport is die ik ooit heb gezien. Wel niet de meest mooie of indrukwekkende vechtsport om naar te kijken natuurlijk.

Edit: Ik weet wel niet of dat de meest geschikte vechtsport is voor mensen met bijvoorbeeld mijn postuur. Ik ben klein en hoewel ik wel spieren kan kweken ga ik nooit op dezelfde manier mijzelf kunnen verdedigen als een man van 1m80. Wing Chun is beter voor iets kleinere mensen en is voornamelijk bezig met snelheid, maar ik denk dat dat misschien een beetje te frullerig is om specifiek in real life te kunnen toepassen.
Allee, het kan wel helpen natuurlijk. En het ziet er best graaf uit.
29/01/12 22:56
«    ( 1 / 6 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.044026 seconden.