| |
|
| Ableton artists, where are thou? |
mrGeorge
|
Dag dag!
Aangezien ik nog geen topic gezien heb
hier over ableton-gebruikers, lanceer ik
deze topic met plezier!
Waar zitten de Ableton artists hier?
Share gerust soundcloud, youtube,
facebook, (myspace?) en andere.
Voel U vrij om tips te delen.
Arrangements, gear, favourite
MIDI effect, favourite AUDIO effect,..
|
22/01/12 11:17
|
mrGeorge
|
ARTIST | Yordiscédo
SOUNDCLOUD | www.soundcloud.com/yordiscedo
OFFICIAL | www.yordiscedo.com
Tips
Live performance. Probeer uw set op te delen in
max 8 tracks. Zo kan je makkelijk met 'n MIDI controller
door uw set heen scrollen zonder t'zicht te verliezen.
Er zijn zelfs artiesten die genoeg hebben met 4 tracks.
Drums, bas, vocals, instruments.
Favourite MIDI effect
Arpeggiator
Favourite AUDIO effect
Beat Repeater
|
22/01/12 11:25
|
Downtown
|
Lang geleden dat ik volledige tracks gemaakt heb in ableton, maar toch schone tijden met gehad.
Vaak zeer uiteenlopende dingen ook, net daarom is ableton zo handig.
Nu gebruik ik 't vooral voor de tracks van mijn band eens snel af te mixen, of concepten 'ns vlug uit te werken.
Hier staan nog wel wat van die tracks tussen
Band
Mijn favoriete audio effects zijn eigenlijk de gecombineerde plugins. De studio reverb bvb vind ik fantastisch klinken.
|
22/01/12 11:34
|
mrGeorge
|
Lang geleden dat ik volledige tracks gemaakt heb in ableton, maar toch schone tijden met gehad.
Vaak zeer uiteenlopende dingen ook, net daarom is ableton zo handig.
Nu gebruik ik 't vooral voor de tracks van mijn band eens snel af te mixen, of concepten 'ns vlug uit te werken.
Mijn favoriete audio effects zijn eigenlijk de gecombineerde plugins. De studio reverb bvb vind ik fantastisch klinken.
Dag Downtown!
Ja, dat klopt. Ableton is toch een van de flexibere DAW's op de markt.
Allemaal dankzij die SESSION VIEW. Heerlijk, toch? Andere DAW's
hebben wel leukere instrument-geluiden (bvb. Logic is heerlijk van
built-in instrumenten)
Checking out ya music, yo.
Ben benieuwd.
Met hoeveel man is uw band gewapend?
En hoe mix je uw tracks af? Tricks? Share!
|
22/01/12 11:42
|
Downtown
|
Heb zeer lang gewerkt met Sonar & Cubase, wat 'n completer packet was .. maar ge kunt er niet zo snel tracks met maken als ableton .
We zijn nu met vier, maar de opnames zijn gebeurd met twee. Gelukkig, een drum opnemen en mixen.. daar sta ik niet voor te springen.
Het mixen verliep eigenlijk wat vanzelf, gewoon aan blijven sleutelen. Track voor track opnemen en ze dan eens goed afregelen, maar eigenlijk is er niet teveel aan geprutst.
Daarnet foute link gegeven naar band-soundcloud.
BAND
Deze mix vind ik wel leuk.
Volledig zonder drum, en toch mist ge hem niet écht (vind ik dan toch).
|
22/01/12 12:02
|
nullsleep
|
Onlangs Ableton gebruikt om audio voor filmproject te maken, werk er wel graag mee maar het gebrek aan OMF en AAF export is wel een groot hekelpunt.
|
22/01/12 14:03
|
whynot2000
|
Vroeger erg veel mee gespeeld. En ik zou eens terug moeten beginnen...
Muziek
Allemaal puur ableton en eigen samples. Mijn favoriete effect is véééél effecten. Da's het leukste aan Ableton, ge kunt er veel achter mekaar zetten zonder dat het een zootje wordt.
|
22/01/12 17:58
|
Brainfart
|
Wat moet ik verstaan onder een MIDI effect? Een controller toewijzen aan een wasmachine ofzo?
Helaas pindakaas gebruik ik Ableton niet.
|
23/01/12 16:10
|
Downtown
|
hiervan is het meeste wel in Ableton gemaakt
Ha just, die tracks komen mij bekend voor. Lang geleden .
|
23/01/12 20:06
|
KingstaysKing
|
Msoul dnb
Ik maak drum'n'bass, maar dan wel vooral minimale/diepere/experimentele dnb.
En ik gebruik Ableton voor men drums, sampling en het afmixen, voor men Bassen, reeces, synths etc gebruik ik meestal Reason.
|
23/01/12 20:59
|
whynot2000
|
Wat moet ik verstaan onder een MIDI effect? Een controller toewijzen aan een wasmachine ofzo?
Helaas pindakaas gebruik ik Ableton niet.
MIDI effecten in Ableton slaan op de MIDI noten (geen schuiverkes ofzo dus), en daarmee kunt ge de velocity bijvoorbeeld beïnvloeden, of de octaaf of toonaard van de input veranderen, zo'n dingen.
|
23/01/12 22:22
|
Brainfart
|
Ja ik weet wel wat midi inhoudt, alleen is dat geen effect maar puur informatie en geen bewerking. Mierenneuken ftw.
|
24/01/12 02:29
|
whynot2000
|
Ja ik weet wel wat midi inhoudt, alleen is dat geen effect maar puur informatie en geen bewerking. Mierenneuken ftw.
Euh, midi effecten in ableton zijn echt wel effecten/bewerkingen hoor.
Bvb het midi pitch shift effect ingesteld op +1: ge drukt een mi in op uw keyboard, de midi mi wordt doorgestuurd naar ableton, da effect maakt daar een midi fa van, da gaat naar de midi synth die van de midi fa een geluidje fa maakt.
|
24/01/12 09:42
|
Brainfart
|
Hazo ja, als dat in Ableton zo noemt. Maar midi effecten an sich bestaan niet, 't kan alleen maar tegen soft- of hardware zeggen 'doe dit of dat', maar door een midi kabel vloeit geen audio of bewerkingen door... Soit, ik zei al dat ik aan't mierenneuken was. Zelf heb ik Ableton maar een paar keer gebruikt, niet echt m'n ding.
|
24/01/12 13:42
|
ThePatient
|
Voorlopig zijn alle liedjes die op mijn soundcloud staan alleen met fruity loops gemaakt
Cynogen
ma, ik ben van plan om over te schakelen op ableton + midicontroller, wanneer al mijn onafgewerkte fruity loops tracks zijn afgewerkt
|
26/01/12 17:18
|
Brainfart
|
Waarom juist wilt ge overschakelen?
|
26/01/12 17:56
|
Matva
|
Alex S en zijn broer OmniPony zijn ook Ableton gebruikers voor zover ik weet.
Zelf waag ik mij er niet aan heb wel al eens FL Studio open gehad, maar de hoeveelheid knopkes en hendeltjes waren van het goeie te veel xD
|
30/01/12 08:28
|
ThePatient
|
omdat ableton veel meer mogelijkheden heeft en ge kunt veel gedetailleerder werken,
, ik heb ook gehoord da ik fruity loops in ableton ook nog altijd kan gebruiken
|
31/01/12 19:47
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|